quinta-feira, 27 de agosto de 2009

Poema colectivo do colectivo dos Cornud@s (performatizado no Andanças2009, Carvalhais, S. Pedro do Sul, Viseu, Portugal, Europa, Mundo, Via Láctea)

vai de lebre de vagar

cadáver um grandessíssimo ar cheio de moscas

para abrir altar

os sumérios eram somas das sombras até

acordar

cheio de penas

cheio de moscas

me levanto

pipistrello pistacho frente ao mar

faminto o silêncio da língua áspera à espera

no silêncio da sua morte a espaços de íris e tenazes

uma lâmpada a perguntar pela Maria Amélia três vezes

imacula-se o maxilar aos pássaros

e faz-se uma sopa

uma só esponja faz família de toda a ruína

defenestrar uma cavilha entorna o córtex

não há mais medula

e os chineses vendem aquilo tudo

a fritura vem calafetar de melaço

a sua merda a sua repugnância

a sua ânsia belo estrume

invisível a noite pelo tratamento da sombra

is a writer isto sim é

escrever

para os trinta anos de cócoras

em Agosto o amendoim e agora não tens brinquedos

só coisas importantes: arrebanhar a caruma como retalhos em aglomerado contra

os fardos

já adulteraste hoje?

porque os nenúfares treinam a sua sensualidade na lua

salga na caruma narinas

o estágio da erudição ascendente

Agnese, Bruno, Cristina, Paulo, Porfírio, Rita

domingo, 9 de agosto de 2009

Política da língua

"En Primaria, gran parte das familias (un 49,4%) opta por algún tipo de ensino bilingüe, sexa indistintamente nas dúas linguas ou ben sexa con tendencia maioritaria cara a unha delas. Fronte a isto, un 37,4% dos consultados elixiría un ensino completamente castelán e un 12,5% optaría por dar todas as troncais en galego. Unha tendencia moi similar á de como deberían realizarse as probas orais ou escritas.

En Secundaria, un 46% prefire que se cursen as troncais de forma repartida entre as dúas linguas mentres que o resto opta por ensino monolingüe, sexa exclusivamente castelán (33,8%) ou todo en galego (19,8%).

Nos ciclos formativos, a maioría dos consultados (un 52%) opta por un emprego das dúas linguas en todas as materias, unha opción maioritaria que se mantén tamén para os libros de texto e o material escolar.

Onde existe unanimidade é na consideración positiva de que se impartan contidos en inglés. Ao seu favor están o 91,5% das familias de Educación Infantil, o 75,2% dos de Primaria, o 63% de Secundaria e o 63% de Formación Profesional."

notícia na íntegra aqui
dossier completo Consulta ás familias sobre a utilización das linguas no ensino non universitario de Galicia aqui